Een doordacht concept

Omdat ik als ontwerper in diverse disciplines werkzaam ben kan ik een merk goed vertalen naar verpakkingen. Mijn ontwerpen kenmerken zich door een goed doordacht concept dat jaren relevant blijft. Ik zoek naar een duurzame oplossing in ontwerp en materiaal.

Bluem

verpakkingen

Bluem, oxygen for health, heeft sinds 2009 als missie om onze gezondheid en ons welzijn te verbeteren door middel van zeer effectieve, klinisch bewezen mondverzorgingsproducten met natuurlijke ingrediënten. 

Vanaf het begin is deze missie vertaald naar de verpakkingen van dit merk. Er zijn inmiddels 22 verschillende producten in de verpakkingslijn, die in meer dan 70 landen verkocht worden.  

Het ontwerp is al die jaren nagenoeg ongewijzigd gebleven omdat er goed is nagedacht over de gewenste uitstraling, de kracht van het product en de wensen voor de toekomst.

Bluem tandpasta tube
Bluem tandpasta en elektrische tandenborstel verpakking

KLM
&
Marcel Wanders

verpakkingen

Marcel Wanders ontwierp, speciaal voor KLM World Business Class een exclusief on-board servies. Het servies was on board en via de online Shop@KLM te bestellen en wordt in een milieu vriendelijke verpakking thuis bezorgd.

Marcel Wanders staat bekend om zijn originele en luxe ontwerpen. Omdat het product zeer kwetsbaar is moest de verpakking zo stevig mogelijk zijn en KLM wilde graag ook een milieu vriendelijke verpakking. Dit deed ons uitkomen op een reguliere verzendverpakking van kraft karton. Om dit te laten aansluiten bij het luxe product van Marcel Wanders heb ik het ontwerp van de print op de binnenzijde van de verpakking geplaatst. De verpakking zelf werd vanuit het concept luxe luchtpost beplakt met stickers. Deze zijn voor recycling makkelijk te verwijderen. De verpakking werd afgesloten met een speciaal elastiek. De verpakking kwam tot stand in opdracht van Paxpring Packaging solutions, expert op het gebied van duurzame verpakkingen.

Tony
Chocolonely

verpakkingen

Tony’s zet je graag aan het denken over de dingen in het leven en dat altijd net een beetje anders dan de anderen. 

Dat begint al met de overtuiging dat we vinden dat chocolade slaafvrij gemaakt moet worden. Maar dat vertaald zich ook in alle communicatie uitingen waaronder de verpakkingen. 

Tony’s was op zoek naar een originele verpakking voor hun grote chocolade paaseieren.

De verpakking die we destijds ontworpen hebben doet nog steeds dienst, alleen de wikkel is aangepast door de jaren heen. Er was ook een social media campagne die het verhaal van de verpakking aanvulde. 

Tony's Chocolonely paasverpakking
Tony's Chocolonely paasverpakking